I dag er alt efterhånden kommet på internettet. Der er ikke noget, som ikke har en hjemmeside i dag. Hvis man ikke er på nettet, så eksisterer man for mange slet ikke. Det skyldes, at når vi skal finde noget som forbruger, så søger vi bare på nettet, så vi får den information vi har brug for. Det er en fantastisk udvikling, da man på den måde kan få en masse ny info på meget få sekunder, som før ville tage flere timer at samle. Det gør det altså nemmere at finde ting. Det betyder også, at det faktisk er blevet nemmere at komme på nettet. Før tog det ret lang tid og det var en bøvlet proces, hvis man f.eks. gerne vil have sin hjemmeside på nettet, men nu er det noget man kan gøre på meget få sekunder. Problemet er dog ofte stadig, at det godt kan koste nogle penge. Det løber nemt op i nogle hundrede kroner og hvis man bare er ved at teste et marked for en masse forskellige produkter, så bliver det altså mange penge lige pludseligt. Det er dog ikke alt der behøver at være dyrt, for ved at skaffe et billigt domæne, så er der faktisk mange penge at spare.

TIP: Find billige domæner her.

Kom ud på nettet med din idé

Hvis man har fået en god idé, så er det værste man kan gøre at brænde inde med idéen. Folk tror, at hvis man fortæller andre om idéen, så vil de stjæle den. Hvis man ser på det rent statistisk, så er der en rigtig stor chance for, at din idé først og fremmest ikke er særlig god. Hvis ikke du fortæller det til nogen, så er den stadig dårlig. Du skal derfor ud på nettet og få noget feedback. Det kan du gøre med en hjemmeside, hvor du præsenterer idéen og så ellers bare høre, hvad folk siger til det. Det andet alternativ er, at du har en pissegod idé, men statistikken er imod dig igen. Hvis den virkelig er så god, så er der nok nogen, der allerede har lavet det. Derfor har du igen brug for feedback, så folk kan sige, hvad de føler, så du kan gøre dit produkt unikt og spændende over for forbrugeren. Det er altså vigtigt, at man får sit budskab ud til verden, hvis man vil lave noget konstruktivt ud af sin idé.

Få testet dit marked – det er gratis!

Det er dog ikke nok bare at få idéen ud på nettet. Du skal også bruge det feedback du får igen. Du kan f.eks. indsamle emails og se, om der er interessere for idéen. Hvis ikke, så send et spørgeskema ud, hvor folk skriver noget om ændringerne, som de gerne så blev implementeret. Det kan gøres meget billigt, hvis man får fat i et billigt domæne, så du kan for relativt få penge få en masse uvurderligt feedback, som kan bringe din idé eller din virksomhed til det næste stadie.